27 mei 2005

De afgelopen dagen zijn Jupp en ik tot de conclusie gekomen dat de reddingsbrigade het hier, Emerlan, wel heel gemakkelijk heeft. Ze liggen in hun auto te slapen, luieren wat in hun hoge strandstoelen of crossen wat rond op hun quads. Er zitten zelfs van die Michelin mannetjes tussen. Kortom er is gewoon te weinig te doen voor die mannen en vrouwen en daar moet wat aan gedaan worden. Er moet meer actie komen om hun aandacht, conditie en body scherp te houden. Bovendien werkt wat extra sensatie klantenbindend en das niet verkeerd in deze wat slappere tijd. Een reclamecampagne om verdrinken te stimuleren leek ons een te onzekere zaak. Je bent dan namelijk te veel afhankelijk van de goede wil en inzet van de toeristen. En toeristen zijn per definitie natuurlijk weinig initiatiefrijk, dus daar valt volgens ons weinig te halen. Nee volgens ons is de beste benadering de dwingende. De harde aanpak met gegarandeerde resultaten. Gewoon je middelen en personeel inventariseren en daar het aantal drenkelingen op afstemmen. We hebben bijvoorbeeld al gedacht aan het uitzetten van haaien en het inzetten van duikers om regelmatig mensen de diepte in te sleuren.

Omdat het verrassingeffect natuurlijk essentieel is, met de twee genoemde voorbeelden zou de sleur er immers al weer gauw in sluipen, zijn we op zoek naar nog meer originele verdrinkingsbevorderende ideeen. Voorlopig is niets ons te gek als het maar sensationeel is en blijft boeien. Hou je dus niet in en zet je fantasie aan het werk.